דניאל "ג'ינג'י" פומרנץ ז"ל

דניאל "ג'ינג'י" פומרנץ ז"ל
דניאל "ג'ינג'י" פומרנץ ז"ל

דני פומרנץ, בנם של רבקה ואריה פומרנץ ( אריה פומרנץ היה ממוטלה ), נולד בתל אביב בט"ו בחשוון תרצ"ז, 31/10/1936 שרת בנח"ל, חטיבת הצנחנים יחידה: נח"ל מוצנח – גד' 50, גד' 101. התגייס ב-אוקטובר 1954 נפל בקרב בכ"ו בחשוון תשי"ז, 31/10/1956 במבצע קדש מקום נפילה: מעבר המיתלה באזור סיני ותעלת סואץ
השיר "ג'ינג'י" של מרים ילן-שטקליס הוקדש לדני בעודנו ילד ואף הוכנס ל"ספר לדני" שהופיע לאחר מכן.

כמו רבים וטובים מצאצאי מוטלה גם משפחת פומרנץ ובנם דני ג'ינג'י היו מבאי ביתם של בלומקה ויעקב גוטנסקי, באחד מהביקורים שמעה שרה ישראלי, כלתם של בלומקה ויעקב,  את רבקה פומרנץ מספרת כי דני חלם חלום ובחלומו שערו שחור …והוא מאושר. ובבוקר כשהתעורר …. הביט במראה וראה שהוא עדיין ג'ינג'י. ייתכן שאמו של דני, סיפרה את סיפור החלום, גם למרים ילן שטקליס, שהייתה ידידת המשפחה, ואולי חלום זה היווה ההשראה לשיר.

דליה פרידלנדר בשיר ג'ינג'י של מרים ילן שטקליס

אריה פומרנץ היה ממוטלה. חיים ישראלי ז"ל, סיפר עליהם:
"למשפחת פומרנץ לא היו ילדים, מר פומרנץ, היה בא לעזור לאמי לטפל בי, לקלח אותי. אמא הייתה מספרת שהוא כל כך אהב ילדים שהיה קורא לי המלאכל (מלאך) הקטן. כעבור מספר שנים משפחת פומרנץ עקרה ממוטלה לורשה ושם הזוג נפרד. מר פומרנץ נשא אשה שנייה . נולד להם בן יחיד, דני. הם עלו לארץ וכאן גידלו את בנם. כשהגענו לארץ, מר פומרנץ סייע לנו בהתאקלמות. דני נהרג במבצע סיני בקרב על המתלה ביום הולדתו העשרים. הדבר השפיע מאד על מר פומרנץ ולאחר זמן מה, הוא נפטר מסרטן. גב' פומרנץ הספיקה עוד להקים מועדון לילדי איל"ן.

דניאל "ג'ינג'י" פומרנץ ז"ל